VARLIK – Eylül’17

Tüm toplumsal yapıyı kuşatmış bile olsa kanaatler, radikal bir denetim aracı olarak önce kültürel çevreleri dinî bilgilerle ve dinî temaları konu alan kültür ürünleriyle sınırlı toplumsal gruplarda daha belirleyici  bir rol oynuyor. 

Ulus Baker, Kanaatlerden İmajlara; Duygular Sosyolojisine Doğru adlı kitabında “kanaatler” der, “yürürlükte olan sorulara verilen yanıtların filtrelenerek toplulaştırılmasına hizmet ettiği, bunlarında hep birlikte malumat setlerine dönüştürüldüğü bir alana işaret eder. Yani kanaatler, cevabı belli soruların toplumsalın sınırları içerisinde, denetimli ve disiplinli bir şekilde sorulup sınırlı cevapların alınmasına neden olur, yüzeyseldir ve düşünmeye sevk etmez”.

Pro Patria Mori ve Obseqoıum – Nilgün Tutal

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir